Teleoperaattoripalvelut

Sopimusnumero KLKH138

Kohde

Sopimuksen kohteena ovat teleoperaattoripalvelut:

  • Matkapuhelinverkon liittymät, liikenne ja mobiilidata 
  • Välitys- ja informaatiojärjestelmät
  • Tavoitettavuuspalvelut
  • Asiakaspalveluratkaisut mm. terveyskeskuksiin ja sairaaloihin
  • Raportointi
  • Puhelunvälityspalvelut
  • Muita palveluita kilpailutuksen valmistelussa esiin tulevan asiakastarpeen mukaan

Puitesopimukseen valitaan yksi sopimustoimittaja, jonka kanssa tehdään puitesopimus 4 vuodeksi. Asiakkaat voivat liittyä puitesopimukseen valintansa mukaisten palveluiden osalta. Asiakas tekee toimittajan kanssa asiakaskohtaisen palvelusopimuksen, jossa määritellään käytettävät palvelut.  

Hyödyt

  • Helppo liittyminen ilman omaa kilpailutusta 
  • Kilpailukykyiset hinnat - hintasäästö omaan kilpailutukseen verrattuna ollut aikaisemmassa sopimuksessa jopa useita kymmeniä prosentteja
  • Valmiit peruskonseptit erikokoisten kunta-asiakkaiden tarpeisiin
  • Kattavat palvelut

Miksi sitoutua ennalta mukaan hankintaan?

  • Asiakastarve määritellään sitoutuneiden asiakkaiden tarpeen ja volyymien perusteella
  • Puitesopimuksen käytön varmistaminen 
    • Kuntahankinnat joutuu rajoittamaan uuden hankintalain myötä sopimuskauden aikana puitesopimukseen jälkikäteen liittymistä
    • Kuntahankinnat ilmoittaa tarjouspyynnössä puitesopimuksen euromääräisen maksimivolyymin. Kun puitesopimus saavuttaa ilmoitetun volyymin, ei puitesopimukseen voi liittyä enää uusia asiakkaita.

Liittymissitoumukset tulee toimittaa viimeistään 31.12.2017, jotta asiakastarpeet ja volyymit saadaan kerättyä tarjouspyyntöön.

Aikataulu ja yhteystiedot

Valmistelu 9/2017-3/2018
  • Asiakastarpeiden kartoitus
  • Mahdolliset asiakkaiden omat asiakaskohtaiset konsultoinnit (asiakas vastaa itse konsultoinnin hankkimisesta ja toteuttamisesta), esim. 
    • Täydelliset lähtötilanne- ja volyymilaskennat tarjouspyynnön pohjaksi
    • Optimoinnit sopimuskaudelle
    • Eri toimintojen tarvekartoitukset ja -haastattelut
    • Saadaan otettua huomioon asiakkaan tulevat kokonaistarpeet kaikilla toimialoilla
    • Saadaan otettua huomioon asiakaskohtaiset kokemukset kuluvalta sopimuskaudelta
  • Markkinavuoropuhelu tarjoajien kanssa
  • Sitoumusten kerääminen asiakkailta 31.12.2017 mennessä
  • Asiakasvolyymien ja käytettävien palveluiden kokoaminen
  • Tarjouspyynnön kommentointi 

Kilpailutus 4-6/2018

  • Hankintailmoituksen ja tarjouspyynnön julkaisu
  • Tarjousten vastaanotto ja vertailu
  • Hankintapäätös

Sopimus 9/2018

  • Sopimusneuvottelut ja puitesopimuksen allekirjoitus
  • Puitesopimuskausi arvion mukaan 9/2018 –9/2022, 
  • Asiakaskohtaisten sopimusten solmiminen asiakaskohtaisten sopimusten sopimuskausi pääosin 1/2019-12/2022
  • Asiakaskohtaiset käyttöönotot alkaen 1/2019
Tarjouspyynnön julkaisupäivämäärä: 04/2018
Sopimuskausi alkaa: 09/2018
Yhteyshenkilö: Tapio Koivisto, tapio.koivisto [at] kuntahankinnat.fi
Tila: Kilpailutusta valmistellaan
Sopimusryhmä: ICT